Fakta om SABR

• Klubben Sabro Rideklub (SABR) blev grundlagt i august 1976.
  • SABR har adresse på Grønnegården, Grønvej 110, 8471 Sabro. Ejendommen blev købt i 1976 og hallen blev opført i 1978 alt sammen for midler tjent ved afholdelse af bankospil. Bygninger og baner er siden etableret og løbende vedligeholdt.
  • I 2012 pågik en større ombygning, hvor 2 mindre stalde blev revet ned og den nuværende løsdrift-stald og boks-stald blev opført.
  • Begge udendørs dressurbaner blev i 2018-19 total renoveret og har nu veldrænede walber-bunde.
  • SABR er 100% medlemsejet. Som medlem af SABR er du altså medejer af klubben.
  • SABR er medlem af Dansk Ride Forbund (DRF), der hører under Dansk Idrætsforbund (DIF). Det betyder at klubben er underlagt de til enhver tid gældende DRF-regler og vedtægter.
  • SABR drives af en bestyrelse og et forretningsudvalg der har overordnet ansvaret for driften – i forhold til både rideskole, privatopstaldning, faciliteter og bygninger - inkl. klubbens lejemål i stuehuset.

SABR er
  • en velfungerende og aktiv rideklub, for børn, unge og voksne med interesse for heste og ridesport.
  • et aktivt fritidstilbud med undervisning for alle aldre i forskellige ride-discipliner og niveauer.
  • klubben hvor fællesskab, respekt og godt kammeratskab er i fokus.
  • afhængig af medlemmernes individuelle indsats.
  • en klub hvor hensyn og hjælpsomhed er nødvendigt, for at klubben fungerer optimalt. Det er vigtigt at alle tager ansvar efter evne.
  • og skal fortsat være - et skønt værested for heste og mennesker