Partsordning

Har du lyst til at ride lidt mere og prøve, hvordan det er at være sammen med heste på en anden måde? Så er part på én af Sabro Rideklubs elevheste måske noget for dig.

At have partshest i Sabro Rideklub betyder, at du kan:

• lære en masse om pasning og håndtering af heste
  • ride på partshesten én dag om ugen udover den ugentlige undervisning (mandag-lørdag)
  • arbejde med hesten fra jorden - fx nusse og strigle, trække en tur, horsemanship (søndag)
  • starte stævner i Sabro Rideklub på partshesten (når det er muligt)
  • få ekstra ridedage i ferier, hvor der ikke er undervisning
  • hjælpe med at vedligeholde din partshests sadel og trense

Hvem kan få part

• For at få part skal du være medlem af klubben og modtage undervisning på hold.
  • Du skal have færdigheder som svarer til ryttermærke 1 og 2.
  • Er du under 13 år, skal du altid have en kvalificeret voksen med, når du rider eller håndterer din partshest.

Hvad koster det at få part

• Prisen for part er 353,- kr. pr. måned og betales forud.

Sådan søger du part

• Når en hest søger ny part, vil det fremgå af hjemmesiden og opslag i elevstalden.
  • Det er ikke muligt at søge part på en elevhest, før det fremgår af opslag.
  • Ansøgningsskemaet, der hænger på tavlen i elevstalden udfyldes, underskrives af underviser og lægges i postkassen i ridehallen.
  • Partgruppen og underviseren vurderer derefter ansøgningen og rytters kvalifikationer, og giver besked snarest muligt derefter.

Kontakt og spørgsmål